Türk'ün son “ah…”ı


Melik Abdullah Elhamra’dan ayrılıyor
(Tahta üzerine yapılmış kilise resmi)

Güneşin altında yeni bir şey yok derler, doğrudur. Bu bir düşünme ve inceleme metodudur, dünyada ne olmuşsa aşağı yukarı aynı şeyler olabilir anlamında…

Siyasal temsilde oldukça alt sıralarda bulunan Türk toplumu şu sırada tedirgindir. Ülkenin üzerinde bir takım projeler, haritalar, planlar, programlar yapılıyor, bundan kimsenin haberi olmuyor… Acaba güneşin altında yine aynı şeyler mi olacak ?

Yine halka bir şey söylemiyorlar. Vaktiyle adı efsanelere karışmış bir önderin koyduğu “halka her şey söylenmez…” prensibi tüm şiddeti ile uygulanıyor. Kurulduğu günden beri halkı ile doğrudan konuşmayan bir devletin günün koşulları içindeki son durumundan kuşkuluyuz…

“Sizin için çok iyi şeyler yapıyoruz, onun için  buradayız, o yüzden bize oy verdiniz, bekleyin göreceksiniz” diyorlar… Neyi göreceğimizi bilmiyoruz… “iyi şeyler nedir” bu “iyi şeyleri” nasıl yapacaklar ? bilmiyoruz. Soğuk soğuk terliyoruz. Akibet hayr diyerek bekliyoruz .

Avrupa’nın batı ucundaki Endülüs yarımadasında 800 yıl devlet süren Müslümanların son siyasi birliği olan Beni Ahmer devletinin son hükümdarı Melik Abdullah,  30 aralık 1491’de Elhamra Sarayını Aragon kralı Ferdinand ve İsabella’ya teslim ederken Granada şehrinin halkı aylardır süren müzakerelerin böyle bir sonuca ulaşacağını önceden kestirememişti. Herkes düşmanla basit bir “ateşkes” andlaşması konuşuluyor zannediyordu. Zira konuşmalar gizliydi, kapalı kapıların arkasında sürüyordu. O zaman TV ve radyo da yoktu. Şimdi var, ama her nedense görünüm yine farklı değil. Değişen bir şey yok.

Granadalılar, Endülüs’te sekiz asırlık İslam varlığının sona erdiğini, Ferdinand’ın büyük  kardinali Don Petro Gonzales’in, işgal sabahı, herkesten önce gidip Elhamra Sarayı’nın üzerindeki hilali indirip yerine haç taktığında öğrendiler. Çok geç kalmışlardı.

Beni Ahmer devletinin son hükümdarı o gün çoluk çocuğu ve maiyet erkanı ile Saraydan ayrıldı. Hey’et Sarayın karşısındaki tepeye vardığında Melik Abdullah geri dönerek üzerinde haç takılı eski sarayına son defa baktı ve derin bir “ah…” çekti. Bu tepenin adı bu gün de “Ultimo suppiro della Moro:Arabın son ahı” tepesidir.

Melik Abdullah o sırada göz yaşı ile ağlıyordu. Anası bulunduğu yerden uzandı ve oğluna şunları söyledi “Vaktiyle erkek gibi korumadığın vatanın elinden giderken şimdi kadınlar gibi ağlıyorsun…”

Ziya Paşa’nın “Endülüs Tarihi” kitabında naklettiğine göre tarihçi Voyado diyor ki : “ Bu şekilde bir fırka Arap evladının Hicaz topraklarından kalkıp hiç bilmedikleri ve görmedikleri yerler iken kâh kılıç ve mızrakla kâh tatlı sözlerle iki sene zarfında fethedip ele geçirdikleri yerleri, İspanyolar bunca zahmetle sekiz yüz senede geri alabildiler”

Altı yıl önce İspanya’daydım. Orada kebapçı dükkanı açmış bir Urfalı’ya sordum:
-Bu topraklar bir zaman Müslüman vatanıymış, sonra neden geri gittiler ?
Para ve kadın düşkünü oldular, bu yüzden Allah buraları onların elinden aldı… dedi.

Güneşin altında sebepler aynıysa sonuçlar değişmiyor. Bu yüzden “tarih tekerrür” ediyor. 1000 yıldır oturduğumuz Anadolu’nun ortasında  bir “Türkün son ahı tepesi” ni Rabbim kimselere göstermesin.

Bu yazı Baş Yazı kategorisine gönderilmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.
  • oral tosun

    Anadolumda’ki tepelerin adına bakar mısınız;

    ZAFER TEPE
    İNTİKAM TEPE
    SANCAK TEPE
    KOCA TEPE
    ANIT TEPE

    V.S.

    Türk milleti her tepeyi kanıyla suladı.” Türk’ün son ahı tepesi ” olamaz olursa da dünyada Türk kalmaz.Çünkü bizim düsturumuz “Ya istiklal, ya ölüm !” dür.Aramızdakilerden düsturu bu olmayanlar zaten ilk önceden tabanları yağlayıp kaçmış olurlar.

    saygılarımla,

    Oral Tosun
    Tekstil Mühendisi

  • Konu Türkün veya Arabın son “ahı” tepesi değil,o işin fantezisi, halkın haberi olmadan onun idam fermanına imza atıyorlar onu anlatıyoruz…

  • oral tosun

    Haklısınız, anlıyorum.

    Bir Atatürk her zaman gelmez dünyaya.Bunu düşünememiştim.

    sevgiler,

  • oral tosun

    Eğer imza atma cüretini gösterirlerse , milleti toplayacak kimseyi bulabilir miyiz bilemiyorum

  • serdar

    Hocam Türk deyince kimi anlayacağız,üniversitede okurken bir derste Ahmet Tabakoğlu hoca Türk müslümandır gayrımüslim Türk olmaz gagavuzlar Türk değildir demişti kimine göre Türkiye de yaşayanlar Türk gerisi Türklüğün kolları(kıpçak,kırgız vs.)ismet özel Türk kafire karşı duran herkestir bir ırk değildir diyor sizin Türklük tarifinizi merak ediyorum,bir de azınlık olduk yazınızla alakalı biraz ama artık Türk’üm demek demode oldu sanki kimi görsem ben çerkezim,ben lazım,ben falancayım diyor acaba biz sayı olarak fiilen de azınlık mı olduk acaba
    saygılarımla,

  • Yanlış hatırlamıyorsam Tabakoğlu ile bir defa Sahaflar çarşısında Nizamettin Aktunç’un dükkanında karşılaşmıştık ve yine yanlış hatırlamıyorsam bu konu konuşulmuştu. .” “Türk müslümandır, gayrimüslim Türk olmaz “cümlesi bir yorumdur. Haber değildir. Bilirsiniz Türk düşünce dünyasında haberlerle yorumlar durmaksızın birbirine karışır. Bu yorumdan da ötedir. Bir fantezidir,çeşitli fanteziler arasında bir tanesidir. Kural sayılmaz. “Türk” kelimesinin tarifi için muteber lügatlara bakmalı, çözüm zor değildir. Benim tarifimi soruyorsanIz, İkinci kimlik veya alt kimlik diyorum. “Türk” bir üst kimlik oluyor “kıpçak, kırgız, özbek” bir alt şube “çerkez, laz, manav” gibi… Bütün bu kelimelerin ve ifade ettiği anlamların enine boyuna yeniden incelenmesi lazım. 1645 Utrecht ve 1760 Vestefalya andlaşmalarından beri dünyada moda olan “ulusal” devletin sonuna gelinen şu günlerde bu tarifler oldukça değer taşıyor. Ya bu tariflerin ışığı altında ulusal devletler yeniden şekillenerek devam edecek veya mültinasyonallerin globalizasyon çukurunda yok olup gidecekler. Şimdilik ikinci ihtimal daha önde görülüyor. Bilmiyorum.

  • Samson Dalila

    Ulusalcı Bakkal Multinasyonalist Globalizasyoncu Market’e Karş